Καλησπέρα σε όλους είμαι ο νέος συντάκτης ο SouL. ¨Εψαξα αρκετά κ βρήκα ένα αρκετά ενδιαφέρον θέμα σχετικά με το τρίγωνο των Βερμούδων. Σας το παραθέτω παρακάτω.
1.ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Λίγο πολύ οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε τα όρια του Τριγώνου των Βερμούδων. Αλλά, προτού ξεκινήσω να παρουσιάζω -χρονολογικά κυρίως- τις εξαφανίσεις των διάφορων πλοίων ή αεροπλάνων, καλό θα ήταν να μάθουμε κάποια γεωγραφικά και ιστορικά στοιχεία για την περιοχή αυτή.
Το όνομά της οφείλει σε ένα άρθρο της τοπικής εφημερίδας "Argosy" του 1940, το οποίο, περιγράφοντας το διάγραμμα του "Σμήνους 19" -που είχε εξαφανιστεί τότε-, όριζε τα όρια ως ένα τριγωνικό σχήμα, αφού καλύπτει την περιοχή των ακτών των Βερμούδων Νήσων, τις νότιες ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών, την Κούβα, την Ταϊτή και το ΙΙουέρτο Ρίκο. Οι Βερμούδες αποτελούνται από περίπου τριακόσια κοραλλιογενή νησιά, τα οποία ανακαλύφθηκαν το 1515 από τον Ισπανό εξερευνητή Juan de Bermudez, στον οποίο οφείλουν το όνομά τους.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ
Λίγο μετά την ανακάλυψη των νησιών, το 1515, ένα Βρετανικό πλοίο, το "Sea Venture", ναυάγησε στις ακτές ενός από τα νησιά αυτά. Το εν λόγω πλοίο μετέφερε 150 αποίκους για εγκατάσταση στη Virginia του Νέου Κόσμου, που μόλις είχε ιδρυθεί. Δυστυχώς για τους επιβάτες του το καράβι ναυάγησε, με αποτέλεσμα όλοι να μείνουν για εννέα μήνες αποκλεισμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο.
Παρ' όλα αυτά, κάτω από τις οδηγίες του έμπειρου αρχηγού της αποστολής Sir George Somers, κατάφεραν να χτίσουν καλύβες, ενώ για τροφή είχαν ψάρια, αστακούς, καβούρια και θαλάσσιες χελώνες και όλα φαίνονταν πως κυλούσαν ήρεμα.
Όμως, ένας ταξιδιώτης του "Sea Venture" φρόντισε να κρατήσει ένα λεπτομερές ημερολόγιο, στο οποίο ανέφερε ορισμένα μυστηριώδη περιστατικά. Ο ταξιδιώτης αυτός λεγόταν William Strachey και ήταν εκλεγμένος γραμματέας της Virginia. Μαζί με τον Somers περιγράφουν ένα περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο αρχηγός της αποστολής (ο Somers) εκτελούσε βάρδια. Καθώς ήταν κουρασμένος από την ορθοστασία, είχε ακουμπήσει στο παραπέτο του πλοίου και παρατηρούσε τις αντανακλάσεις του φεγγαριού στη γαλήνια θάλασσα που τους περιέβαλε. Ξαφνικά, κάτι θαμπό αιχμαλώτισε το βλέμμα του. Το "αντικείμενο" κινείτο σαν να ήταν ζωντανό, πότε ανάμεσα στα σύννεφα και πότε πλησιάζοντας το καράβι, μέχρι που χάθηκε εντελώς από τα μάτια του.
Το πρώτο επίσημο περιστατικό εξαφάνισης αφορά σε μια ναυαγοσωστική
βάρκα των αποίκων, την οποία είχαν στείλει για βοήθεια. Η Βάρκα ήταν επανδρωμένη με επτά εθελοντές και επικεφαλής ήταν ο Henry Ravens, ναύκληρος του "Sea Venture". Το ταξίδι τους ξεκίνησε στις 28 Αυγούστου το 1609, ακριβώς έναν μήνα ύστερα από το ναυάγιο του Βρετανικού πλοίου. Δύο μέρες αργότερα το μικρό σκάφος επέστρεψε, καθώς δεν μπόρεσε να βρει πέρασμα ανάμεσα στους κοραλλιογενείς υφάλους. Την επόμενη Παρασκευή, 1η Σεπτεμβρίου, η αποστολή ξεκίνησε για άλλη μια φορά, με τον Ravens σίγουρο πως θα τα κατάφερναν και δίνοντας στους αποίκους την υπόσχεση ότι με το καινούριο φεγγάρι θα ήταν πίσω.
Το καινούριο φεγγάρι ήρθε αλλά όχι και ο Ravens με τους συντρόφους του, οι οποίοι δεν ξαναφάνηκαν ποτέ. Οι άνθρωποι του Ι7ου αιώνα πίστεψαν πως υπεύθυνοι για την εξαφάνιση της βάρκας ήταν οι "δαίμονες του Βυθού". Για τους σύγχρονους όμως μελετητές της περιοχής, πρόκειται για το πρώτο τεκμηριωμένο περιστατικό που αναφέρθηκε στην επικίνδυνη ζώνη του Τριγώνου των Βερμούδων.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΦΑΚΑ
Η εξαφάνιση της βάρκας των αποίκων του ναυαγίου του "Sea Venture" αποτέλεσε την αρχή του μυστηρίου. Έκτοτε αρκετά πλοία επιφάνειας και υποβρύχια χάθηκαν εντελώς ή βρέθηκαν εγκαταλελειμμένα στο Τρίγωνο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τραγωδία του πετρελαιοκίνητου σκάφους εφοδιασμού "Cyclops" 14.500 τόνων, που εξαφανίστηκε στις 4 Μαρτίου του 1918, καθώς ταξίδευε από τα νησιά Barbados για το Norfolk της Virginia των ΗΠΑ, μεταφέροντας ένα πολύτιμο φορτίο μαγνησίου για τους συμμάχους στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1950 το καράβι "Sandra", ένα φορτηγό μήκους περίπου 120 μέτρων, μεταφέροντας τριακόσιους τόνους εντομοκτόνο, ξεκίνησε από το Miami της Florida για τη Savannah της Georgia. Μετά την αναχώρηση, κανείς δεν είδε ξανά το πλοίο ή κάποιο από τα 28 μέλη του πληρώματός του.
ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΑ ΠΛΟΙΑ
1609
Η ναυαγοσωστική βάρκα του ''Sea Venture'' επτά άτομα εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν ίχνη.
1810
Επιβατικό πλοίο ''Patriot''. Το συγκεκριμένο πλοίο μετέφερε την κόρη του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Aaron Burr.Πλοίο και πλήρωμα χάθηκαν χωρίς ίχνη.
1812
Το πολεμικό πλοίο ''Wasp'' εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη.
1918
Πετρελαιοκίνητο σκάφος εφοδιασμού ''Cyclops'' 14.500 τόνων εξαφανίστηκε χωρίς κανένα ίχνος.
1926
Επιβατικό πλοίο ''Porta Noca'' εξαφανίστηκε μυστηριωδώς.
1950
Εξαφανίστηκε το φορτηγό πλοίο ''Sandra''.
1958
Το γιοτ ''Renovoc'' εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει το παραμικρό ίχνος.
1967
Το γιοτ ''Magic'' εξαφανίζεται μαζί με επιβάτες και πλήρωμα.
1973
Το γιοτ ''Witch'' εξαφανίζεται.
1973
Το Γερμανικό φορτηγό πλοίο ''Anita'' χάνετε και αυτό στο Τρίγωνο των Βερμούδων.
Γι' αυτό το λόγο θα αναφερθώ σε δύο περιστατικά που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς αποτελούν τα πλέον αντιπροσωπευτικά παραδείγματα εξαφάνισης πλοίων στην περιοχή των Βερμούδων.
Το 1926 ο Rad Miller δεν σταματούσε να επαναλαμβάνει την παράξενη περιπέτεια που του έτυχε στο Τρίγωνο.
Ο Miller είχε κανονίσει να ταξιδέψει για να παραθερίσει στο νησί Pine στις ακτές της Κούβας. Το μόνο μέσο για να φθάσει σε αυτό το νησί ήταν το επιβατικό πλοίο "Porta Νοca", που εκτελούσε τακτικά δρομολόγια ανάμεσα στην Tampa της Florida και τα νησιά Pine και Grand Cayman. Ο Miller, το συγκεκριμένο καλοκαιρινό πρωινό του 1926 που επρόκειτο να αναχωρήσει, πήρε τις αποσκευές του και περπάτησε για την προβλήτα, με σκοπό να επιβιβαστεί στο "Porta Noca". Καθώς πλησίαζε, πέτρωσε από έκπληξη: Ενώ πριν από λίγα λεπτά μπορούσε να δει πεντακάθαρα το επιβατικό, τώρα έβλεπε το "Porta Noca" να βρίσκεται ολόκληρο τυλιγμένο σε μια περίεργη ομίχλη, η οποία περιέβαλε και καθετί γύρω από αυτό. Σε δευτερόλεπτα το όραμα έσβησε και το "Porta Noca" απέκτησε τη γνώριμη όψη του. Ο Miller παρέμεινε στη θέση του, βλέποντας το πλοίο να φεύγει χωρίς αυτόν. Στο δρόμο της επιστροφής για το σπίτι του, 0 Miller συνεχώς αναθεμάτιζε τον εαυτό του για την "ανοησία" που έκανε. Για όλη την υπόλοιπη ζωή του, όμως, δεν έπαυσε να ευχαριστεί το ένστικτό του, διότι το "Porta Noca" δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του.
Δεύτερο συμβάν στο οποίο θα αναφερθούμε είναι οι εξαφανίσεις των δύο υποβρυχίων Scorpion SS298 και Scorpion SSN589. Το SS298 είχε ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία του Portsmouth στο New Hampshire των ΗΠΑ και είχε καθελκυστεί στις 20 Ιουλίου του 1942. Το συγκεκριμένο υποβρύχιο είχε πλούσια και επιτυχή δράση κατά το B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, με αποτέλεσμα κυβερνήτης και πλήρωμα να έχουν παρασημοφορηθεί τρεις φορές. Στις 29 Δεκεμβρίου το 1943 το υποβρύχιο, με κυβερνήτη τον πλοίαρχο M.G. Schmidt, βγήκε στο πέλαγος για τέταρτη φορά που έμελλε να είναι και η τελευταία του.
Συγκεκριμένα, στις 2 Ιανουαρίου 1944 κάλεσε για βοήθεια, καθώς ένας από τους άντρες του πληρώματος είχε σπάσει το χέρι του. Το υποβρύχιο ζητούσε να έρθει σε επαφή με το πολεμικό πλοίο USS Herring (SS-233), που βρισκόταν κοντά του, για να παραλάβει τον τραυματία. Οι καιρικές συνθήκες όμως δεν επέτρεπαν στο πλοίο να παραλάβει τον τραυματία και το "Scorpion" έδειχνε να αντιλαμβάνεται την κατάσταση. "Εντάξει... Η κατάσταση είναι υπό έλεγχο", τηλεγράφησε γύρω στα μεσάνυχτα. Έκτοτε δεν έμαθε κανείς για την τύχη του.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, προς τιμή του υποβρυχίου, έδωσε το όνομά του σε ένα καινούριο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο που κατασκευάστηκε το 1959, το "Scorpion SSΝ589". Όπως το συνονόματό του, έτσι και αυτό έφερε πλήθος διακρίσεων, με αποτέλεσμα να τιμηθεί δύο φορές με το Βραβείο για "Μαχητική Αποτελεσματικότητα". όλα αυτά μέχρι το 1968.
Μετά τη συμμετοχή του σε ασκήσεις του Έκτου Στόλου στη Μεσόγειο, πήρε το δρόμο της επιστροφής για τη Βάση του στο Norfolk, στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ. Στις 21 Μαΐου έδωσε ως στίγμα κάποιο σημείο κοντά στις Αζόρες και βεβαίωσε πως όλα πηγαίνουν κανονικά. Από τότε δεν ξανακούστηκε τίποτε από το υποβρύχιο. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ οργάνωσε μυστική αποστολή, οι έρευνες της οποίας κράτησαν για μήνες, μέχρι που στις 20 Οκτωβρίου το υποβρύχιο "Misar" με τη βοήθεια μηχανών τηλεόρασης εντόπισε το κουφάρι του "Scorpion".
Τι είχε συμβεί άραγε; Το ερώτημα παραμένει ακόμα αναπάντητο. Η εξεταστική επιτροπή μελέτησε περίπου 12.000 φωτογραφίες του Βυθού, Χωρίς να μπορεί να δώσει μια απάντηση που να εξηγούσε τη βύθιση του άτυχου υποβρυχίου. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως το "Scorpion" είχε βρεθεί άθικτο σε βάθος 10.000 ποδιών (3.000 μέτρων), 500 μίλια νοτιοδυτικά των Αζόρων και ακριβώς πάνω στα σύνορα του Τριγώνου των Βερμούδων.
Friday, 29 August 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Φοβερό άρθρο!!! Συνεχίστε έτσι!
Post a Comment